İlaçlar, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) tarafından ruhsat verilmeksizin piyasaya sunulamaz. Ruhsat başvurusunda ilgili ilaç için bir isim önerilmesi gerekmektedir. TİTCK, ruhsat...
''Set Olarak Alın İndirimden Yararlanın''
Yeni bir sınav sistemine geçilen marka vekilliği sınavı için hazırlanan bu set sayesinde adaylar;
Hem anlatımı şema ve tablolarla...
Çalışmamız toplam üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmamızda ABAD ve Yargıtay kararlarının yanısıra ABD mahkeme kararlarına da yer verilmiştir.
Çalışmamızın ilk bölümünde markanın...
Hakkın tespiti ve himayesi için detaylı bir inceleme gerekir. Fakat bu incelmenin uzun sürmesi ve mahkemelerin iş yükünün ağırlığı, kesin hukuki korumanın sağlanmasını geciktirebilir. Bu sürecin...
Marka hakkının korunması üzerine yapılan bir çalışmada uygulama önemli bir yer tutmaktadır. Bu açıdan çalışmaya özellikle Sınai Mülkiyet Kanunu sonrası çıkan birçok önemli yargı kararı...
Patent sahibine tanınan hakkın, patent sisteminin kabul edilmesindeki amaçlara uygun kullanılması beklenir. Ancak hak sahibi kendisine tanınan hakkı kötüye kullanabilir. Patent sahibinin kendisine...
Marka tescilinde, koruma kapsamını belirleyen mal ve hizmetlerle ilgili değerlendirmeler, marka tescil süreçleri gibi ülkesel farklılık gösterse de genel ilkeleri değişmeyen niteliktedir. Avrupa...
Çalışmamızda, patent haklarının konu olduğu uluslararası sözleş-meler de incelenecektir. Patent hakkının korunması kapsamında, WIPO Kuruluş Sözleşmesi, TRIPS, Sınai Mülkiyetin Korunmasına Dair Paris...
In this study, I discuss Turkish Trademark Law and European Union Trademark Law. In Turkish Trademark Law, trademarks are primarily protected by the Industrial Property Law No. 6769 and the...
Birlikte var olma sözleşmesi; aynı ya da ayırt edilemeyecek derecede benzer işaretlerin aynı ya da benzer tür mal ve hizmetler bakımından piyasada farklı marka sahipleri tarafından hangi şartlar...
Ticari faaliyetlerde elektronik aletlerin kullanılmasıyla beraber elektronik ticaret kavramı ortaya çıkmış, geleneksel ticarette bir dijital dönüşüm başlamıştır. Bu dijital dönüşüm; çevrimiçi pazar...
Çalışma kapsamında, hem kokunun ticari hayatta kullanımının artmasına, hem geleneksel olmayan markalara bakış açısının değişmesine ve gelişmesine binaen; birinci bölümde koku ve marka kavramlarını...